מהו סקר הנהלה אפקטיבי Management - Review Effective ?
- לימור פינטו קפר
- 8 בפבר׳ 2023
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 24 במרץ
סקר ההנהלה יכול להוות אחד הכלים הניהוליים המשמעותיים ובעלי השפעה על פעילות הארגון.
הסקר מספק הזדמנות להנהלה לבחון את אפקטיביות מערכת האיכות, תהליכי העבודה ,הנהלים, ביצועי יעדים וזיהוי השיפורים הנדרשים בארגון.
לדיון סקר הנהלה מתכנס פורום ההנהלה: מנכ"ל.ית, מנהל.ת האיכות המוביל.ה את הדיון ומנהלי מחלקות כגון: תפעול, ייצור, שירות לקוחות, משאבי אנוש וכו'.
איך נייצר סקר הנהלה אפקטיבי ?
נקפיד על מבנה קבוע של מצגת סקר הנהלה שבה נציג, בהתאם לדרישות התקן :
איפה היינו? (שנה קודמת)- סטטוס הפעולות לביצוע מסקר הנהלה הקודם.
מה עשינו ? (שנה נוכחית)- משאבים שהוקצו, תפוקות וביצועים שהתקבלו לאורך השנה הנסקרת. חשוב לכלול את כל הנושאים הנדרשים לסקירה על פי דרישות התקן.
איך מתקדמים / משתפרים? (שנה הבאה)- קביעת מטרות, יעדים והזדמנויות לשיפור מתמיד.

נדאג לאסוף מהמחלקות את תיעוד המידע הרלוונטי והעדכני על הפעילות שבוצעה לאורך שנה הנסקרת:
נתוני מדדי איכות, משוב מלקוחות, טיפול בתלונות לקוח, הדרכות עובדים, ניהול סיכונים והזדמנויות, קיום נהלים ומסמכי ידע מעודכנים וחדשים, הערכת ספקים, עלויות אי איכות וכל אי-התאמה שזוהו ו/או פעולות מתקנות, פעולות מונעות שבוצעו.
נקפיד לערב את כל בעלי העניין הרלוונטיים בתהליך איסוף הנתונים והבדיקה, כולל עובדים, מנהלים והנהלה בכירה. זה יבטיח שכולם ירגישו חלק מעורב בתהליך ובתוצאות.
נבחן את העמידה במדדי האיכות שהוגדרו ונשקף את השורה התחתונה
דרך הצגת ביצוע המדדים נזהה את תהליכי הליבה שלא עמדו ביעד ונדרשים לשיפור. בנוסף נוכל לקבל החלטות חדשות לגבי יעדי המדידה, הוספת מדדים.
נשתף ונדון בהזדמנויות לשיפור מתמיד
חשוב שנעודד דיון פתוח וכנה בין כלל משתתפי סקר ההנהלה, נקבל מהם הצעות לשיפור ונקבע יחד מטרות ויעדים לשנה הבאה.
נתקשר את סיכום דיון סקר הנהלה לגורמים הרלוונטיים בארגון
נסכם את עיקרי נושאי הדיון, המסקנות וההחלטות שהתקבלו כולל פעולות להמשך ביצוע , הגורם האחראי לבצע, לו"ז להשלמת הביצוע וההזדמנויות לשיפור.
חשוב לתקשר את סיכום דיון סקר ההנהלה למשתתפים ולכלל אנשי הארגון הרלוונטיים כדי לייצר הנעה לפעולה ולבצע מעקב ביצוע (Follow Up) של הפעולות לאורך השנה.
לסיכום, הערכים המוספים שישיגו חברות וארגונים על ידי ביצוע סקר הנהלה אפקטיבי :
יבטיחו שיפור מתמיד במערכת האיכות (QMS)
יספקו מענה מדויק יותר לצרכי הלקוחות
יובילו את הארגון לאיכות ומצוינות עסקית
לינק לוובינר בנושא: https://youtu.be/uDADvmrrzKo
Comentários